Alla inlägg den 23 december 2008

Av Bente - 23 december 2008 09:23

Usch vad det är svårt att få bra bilder i vintermörkret. Dotterns tröja är färdig men tyvärr måste jag göra om halsen . Den blev lite trång. Sen ska den blockas så den blir inte riktigt klar för användning på julafton men nära nog.

Idag verkar det bli härligt ute med sol. Ska gå en långpromenad med hundarna nu.

Lite stickning för utom halsen ska jag väl hinna med nu i jul,jag arbetar en del så det blir ingen lång julhelg för mig.

Frågan är vilket av alla projekt ska jag börja på, får gå igenom garn och mönster . Har ju ett mönster på lån som behöver garn ,kan inte bestämma mig för vad jag ska ha för garn.Inte stickigt ull i allafall även om tröjan nog skulle lämpa sig bäst för ull. Ren bomull blir nog inte heller bra. CottonWool  från Gepard skulle inte vara fel.Eller något alpacka /silke .

Ovido - Quiz & Flashcards