Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Gotlands semester

Av Bente - 15 oktober 2008 12:40

Tog en lång helg i Visby med lite utflykter runt på ön. Vi var i Rute och köpte bullar ,de har det godaste bröd och annorlunda supergoda bullar och kakor. Mums . Sen var vi på Brisungs gård och tittade på lite garn och skuller köpa Gotländsk tryffel men det fanns ingen . Tyvärr blev det inte något garn heller men det tog jag igen när vi var på www.gotlandsspinneri.se.  Där köpte jag 5 härvor grått lös spunnet garn till en kofta. Tyvärr är kassan skral just nu så det fick räcka med detta. Därför blev det ingen tur till Huskroken ,det får bli nästa gång.

Sen var vi och gick en promenad påLojsta och för första gången fick vi se en del av russen. De kom inte ända fram så bilderna blev inte så bra.

igår hade vi fantastiskt fin dag med sol och klar fin luft. Gick en långpromenad längs stranden i Gnisvärd.

 
 
Ida

Ida

16 oktober 2008 07:36

Tack för kommentaren! vad fint garn du har fått tag på. För min del blev det ju 8 hg vi kan garn så det blir en kofta till mkig oxå =)

http://kidassticksida.blogg.se

 
mia

mia

16 oktober 2008 18:32

Det låter som en trevlig utflykt, jag har själv inte varit på Gotland - än. Jag antar att ullgarnet inte var så billigt?

http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 31 oktober 2011 11:47


Tack Lucretia för mitt fina paket . Garn i mina älsklingsfärger ,choklad och te som jag gillar . Ett fint kort som också. Funderar över om det ska bli sockar ,vantar eller sjal av garnet.   ...

Av Bente - 8 oktober 2011 21:00


På väg hem från apoteket där jag handlat medikamenter för att kurera min förkylning, gick jag förbi garnaffären som fått ny ägare. Givetvis var jag tvungen att titta i . I fyndkorgen hittade jag  Teetee elegant för 15 kr. Köpte 4 härvor igrönt ,den e...

Av Bente - 4 oktober 2011 17:08


Den här sjalen stickar jag på nu. Har gjort klart en mössa till dottern men har ingen bild. Stickar även en mössa till en kollegas dotter ,i akrylgarn enlig önskemål men usch vad det gnisslar. Har precis skickat iväg mitt paket till sockgarnsbytet ,h...

Av Bente - 30 augusti 2011 19:25

Kan man verkligen bli det?? Har inte haft någon större inspriation senaste veckorna . Har stickat färdigt de hysteriska sockorna , påbörjat Sitter och kollar mönster och hittar hela tiden saker jag vill göra men inget som klickar helt. Har tom köpt e...

Av Bente - 30 augusti 2011 19:23

http://kamolini.blogspot.com/2011/08/bloggen-2-ar.html?showComment=1314724877571#c2708687569985279534 Gå till kamolinis fina blogg och var med i utlottningen av det härliga höstpaketet. ...

Skapa flashcards