Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Garn och the byte

Av Bente - 25 september 2008 13:55

Det kan ju inte jag missa ,mitt the håller på att ta slut. I morgon är det lön  då ska jag till Fröken Garn och hämta ViKangarn till min MysticEarthsjal KAL  som börjar på tisdag. Mer the ska det bli också ,lite mer garn blir det nog till en tröja i aranmönster som jag såg på Stickamerabloggen och innehavaren är så snäll att hon ska skicka mig mönstret  .

Sockbyte hade varit kul men tror inte jag hinner med ,får fundera lite till . Är ju inte så van sockstickare så jag är lite orolig för att någon skickar ett  krångligt mönster  .

Har ropat in en del knappar på Tradera och ett nystan Ekoull som komplement till de jag fick i Hemlis 4 ,vem du nu är . Har letat runt men har inte en aning om vem du kan vara.

Har börjat på ett par vantar av Ekoullen med flätmönster. Härligt att sticka med .

De andra projekten är knytsjalen och norskinspirerade tröjan båda Dropsmönster.

 
 
mia

mia

30 september 2008 16:48

Hej,jag har provat att sticka knytsjalen från Drops men den såg då rakt inte ut som din. Mitt mönster framhävdes inte alls som ditt och jag blev inte klok på om diagrammet skulle läsas, som att även de aviga varven var med eller om det endast var de räta. Hur har du gjort för att få en så fin sjal?

http://www.snitsatstickat.blogspot.com

 
Ingen bild

Bente

1 oktober 2008 09:19

De aviga varven är med i diagrammet så det är bara at sticka,men en sak glömde jag flätdiagrammet är längre än det andra .Jag missade det men det gör inget syns inte. Gör inte som jag stickade på den igår kväll ganska länge och när jag ska lägga den ifrån mig ser jag att jag har stickat fel på ett ställe och fick dra upp i stort sett allt jag hade stickat . Idag får den vila . Vantarna gick sammma öde tillmötes ,hade gjort fel i början så den blev upprepad.

 
mia

mia

1 oktober 2008 20:07

Det står i mönstret till sjalen att diagrammet visas från rätan och då tolkade jag det som att det endast var de räta varven som visades. Tack för hjälpen, Bente! Du stickar den i mohairgarn? Den ser så gosig ut!

http://www.snitsatstickat.blogspot.com

 
Ingen bild

Bente

2 oktober 2008 05:35

Jag stickar med en tråd mohair och en tråd underbart mjuk handspunnen BFL ull.Den blir något smalare än jag trodde men gudomligt mjuk och skön. Hoppas den blir färdig innan vintern.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente - 31 oktober 2011 11:47


Tack Lucretia för mitt fina paket . Garn i mina älsklingsfärger ,choklad och te som jag gillar . Ett fint kort som också. Funderar över om det ska bli sockar ,vantar eller sjal av garnet.   ...

Av Bente - 8 oktober 2011 21:00


På väg hem från apoteket där jag handlat medikamenter för att kurera min förkylning, gick jag förbi garnaffären som fått ny ägare. Givetvis var jag tvungen att titta i . I fyndkorgen hittade jag  Teetee elegant för 15 kr. Köpte 4 härvor igrönt ,den e...

Av Bente - 4 oktober 2011 17:08


Den här sjalen stickar jag på nu. Har gjort klart en mössa till dottern men har ingen bild. Stickar även en mössa till en kollegas dotter ,i akrylgarn enlig önskemål men usch vad det gnisslar. Har precis skickat iväg mitt paket till sockgarnsbytet ,h...

Av Bente - 30 augusti 2011 19:25

Kan man verkligen bli det?? Har inte haft någon större inspriation senaste veckorna . Har stickat färdigt de hysteriska sockorna , påbörjat Sitter och kollar mönster och hittar hela tiden saker jag vill göra men inget som klickar helt. Har tom köpt e...

Av Bente - 30 augusti 2011 19:23

http://kamolini.blogspot.com/2011/08/bloggen-2-ar.html?showComment=1314724877571#c2708687569985279534 Gå till kamolinis fina blogg och var med i utlottningen av det härliga höstpaketet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards