Alla inlägg den 30 juni 2008

Av Bente - 30 juni 2008 08:14

Igår fick jag ett ryck och exprimenterade med färg . Har inte färgat någon gång innan .Det blev väl lite blandat resultat .Det gröna färgade jag först med gul och grön karamellfärg men det blev neongrön så jag färgade över med röd och grön karamellfärg sådär bra. Den blåa karamellfärgen blev helt ok lite stark men lite mindre färg och ev grått garn så blir den fin. Det lia är Kool-aid blev också ganska bra .Jag tycker nog att karamellfärgerna är lika bra som KoolAid så jag ska ge mig på jakt efter billiga ullgarner och exprimentera vidare med färgblandningar och styrkor. Det luktar inte så gott med varmt kokt ylle men det får man stå ut med. Tyvärr blev inte bilderna så bra ,tog med mobilen . Ska ta lite bättre bilder med kameran senare.

Skapa flashcards