Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Bente - 23 juni 2008 14:06

Idag fick jag mitt första Hemlispaket.Tack så mycket min hemlisvän. Ett blått ekobomull och ett blått silkealpacka ,precis mina färger och ett härligt doftande te ,Kustfägring . Ska genast provdrickas. Bild kommer så fort jag får lagt in dem. Har suttit här och kollar runt på garn till Honeycombvästen som jag vill sticka ,det finns så många....

Jag saknar en liten ledtråd från min Hemlis ,något att klura på.Tack igen ,silkealpakkan får nog bli början på västen.

Av Bente - 23 juni 2008 08:31

Ibland är det helt obegripligt, varför tar det emot att sticka just den  , min blåa kofta alltså. Igår fick jag startitis och drog i gång ett par sockar och en slipover ,slipovern fick jag dra upp efter ca 5 cm upptäckte jag att jag hade snott stickningen ett halvt varv när jag stickade ihop den på rundstickan och dessutom stickat fel på flärmönstret. Sen fick jag börja om ytterligare 2 gr men nu är den på gång.

Vilket åskväder vi fick igår ,usch det var precis över ,men som tur var ganska kortvarigt.Jag har en skräckblandad förtjusning för åska.

Bantningen fortsätter och börjar ge resultat ,snart kommer jag i mina minsta sommar shorts . Bara förkylningen släpper lite så jag kan komma igång med träningen också.

Skapa flashcards